onsdag 19 november 2008

José förlänger kontraktet


José förlänger kontraktet

Hammarby förlänger kontraktet med José Monteiro. Det nya avtalet sträcker sig till säsongen 2012, och den 26-årige mittbacken har stora förhoppningar på sin framtid i Bajen. 
- Jag känner att jag kan utvecklas här och ta ett kliv till, säger José. 

- Det är glädjande, säger Tony Gustavsson om förlängningen av José Monteiros kontrakt. José har fått stora delar av den gångna säsongen förstörd av skador, och det är skönt att han nu fått axeloperationen gjord och har gott om tid att rehabilitera axeln. Han har ännu mer att få ut av sitt spel, förutsatt att han får vara skadefri, fortsätter cheftränaren. 

José Monteiro fick chansen i a-laget sommaren 2006 efter flera års enträget slit i HTFF, och han tog den. När han nu förbereder sig för sin tredje hela säsong i Bajens a-lag förlänger han alltså kontraktet, som nu sträcker sig till 2012. 
- Det är skönt att ha det här avklarat när man ska gå på semester så att man kan fokusera på framtiden. Jag tror på det här laget och vi kan bli mycket jämnare och spela bättre fotboll. Hammarby har alltid ställt upp för mig och jag har fått en bra fotbollsgrund, och jag känner att jag kan utvecklas här och ta ett kliv till, säger José. 

Som Tony Gustavsson säger har José störts av skador i år. I somras fick han en fotskada som han inte blev helt kvitt under säsongen. Innan dess, tidigt på försäsongen i år, slog José axeln ur led vilket gjorde att han missade mycket av uppbyggnadsträningen. Dessutom har axeln stört honom under hela säsongen, och först nu har det funnits utrymmet att genomföra en operation som ska göra att han blir kvitt problemen. 2009 hoppas José ska bli en säsong helt utan skador. 
- Jag räknar med att vara skadefri hela försäsongen, och då förväntar jag mig att prestera på en riktigt hög nivå. I laget är vi riktigt revanschsugna inför nästa säsong, det får inte se ut som det gjort vid förlusterna på slutet, det är inte acceptabelt. Vi ska höja lägstanivån. 

Källa: www.hammarbyfotboll.se

Inga kommentarer: