söndag 16 november 2008

Photoshop Lektion 5

Vår femte fördjupningslektion blir kort men riktigt kreativ: vi ska förvandla fotografier till läckra målade tavlor!
Och det bästa är att vi kommer att tillverka precis allt själva -- det enda vi hämtar "utifrån" är själva fotot. Så vi kommer alltså att lära oss skapa strukturerade taveldukar, och vi kommer att smeta ned dem med fukt och smuts och sånt för att göra dem riktigt intressanta att se på. Sen kommer vi att infoga ett foto, och göra om det så att det i slutändan ser ut som om någon riktigt skicklig människa (det vill säga du) har målat ett jättetjusigt porträtt!
Den här lektionen kommer verkligen att visa styrkan i Photoshop.

Får jag godkänt på denna övning så är jag jätte nöjd, jag har haft så lite tid, två lektioner kvar.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan inte få annat än godkänt för jag tycker att tavlorna är jätteläckra :-)
Puss

Anonym sa...

Snyggt =)

Familjen wallin sa...

Du är så duktig min vän

Vill också..........

Ronny Forsslöw sa...

Tack =)