söndag 30 november 2008

Trivs i Sydkorea - vill lämna Hammarby

Trivs i Sydkorea - vill lämna Hammarby
Personligen är detta trist hammarby behöver verkligen Paulinho, men jag kan förstå honom, hoppas att bajen hittar någon forward helst två.

Sverige kan ha sett det sista av Paulinho Guará. Den utlånade Hammarbyspelaren vill stanna i Sydkorea. 
- Jag hoppas att klubbarna kommer överens, säger han till eurosport.se. 

I somras lånade Hammarby ut Paulinho till Busan l'Park i den sydkoreanska ligan. Lånekontraktet sträcker sig över ett år men redan nu säger brassen att han vill stanna Sydkorea.
- Jag trivs väldigt bra, både fotbollsmässigt och socialt. Jag hoppas att klubbarna kommer överens så att jag kan stanna. Men vi får se, jag har varit skadad och klubben har inte sett mig spela så många matcher, säger han.
Paulinho blev nämnligen knäskadad efter sex matcher och missade de två sista månaderna av säsongen.
Finns en option
Nu är det uppehåll och anfallaren är hemma i Brasilien. I veckan artroskopiopererades hans skadade menisk.
- Det känns ganska bra. Det var ingen allvarlig knäskada och jag hoppas kunna spela fotboll om några veckor.
Men var han kommer att spela i framtiden är alltså oklart. I Paulinhos kontrakt finns en option som gör det möjligt för Busan l'Park att köpa loss honom för en redan bestämd summa. Klubben har fram till årskiftet på sig att at bestämma sig.
- Än så länge har vi inte hört något i från dem, säger Hammarbys sportchef Lasse Eriksson till eurosport.se.

Källa:http://www.fotbollsexpressen.se/Allsvenskan/1.1385613/trivs-i-sydkorea-vill-lamna-hammarby

Inga kommentarer: