onsdag 12 november 2008

Sleyman flyttar utomlands


Sleyman flyttar utomlands
Efter elva säsongen i Hammarby är nu ikonen Suleyman Sleyman, 28, på väg bort från klubben. 
Enligt uppgift till SPORT-Expressen söker nu mittbacken en klubb i utlandet. 
- Jag kan inte kommentera det, säger Sleyman.

Under hösten har Suleyman Sleyman och Hammarby fört diskussioner om en framtid på Söderstadion.

Utan att bli överens.
- Jag har blivit erbjuden en förlängning, men vi är inte överens, konstaterar Sleyman.
Med ett utgående kontrakt så kan försvararen därmed går gratis till en ny klubb. Enligt uppgifter till SPORT-Expressen söker han också en ny utmaning i utlandet.
- Det där är inget jag kan kommentera. Inget är klart med Hammarby, eller någon annna klubb för den delen, säger Sleyman.
Vill fortsätta
Som dock känner att han vill fortsätta spela fotboll på elitnivå i några år till.
- Trots att jag snart fyller 29, och trots att vi släppte in mycket mål i de två sista allsvenska matcherna, så känner jag att jag har mycket mer att ge. Jag vill fortsätta på den här nivån i några år till, säger Sleyman.
Informationschef Urban Rybrink om Suleyman Sleymans framtid i Hammarby:
- Vi har haft diskussioner under hösten, men är inte överens. Det finns gievtvis en risk att vi inte heller blir det. Men jag kan inte spekulera i det.
SPORT-Expressen har tidigare skrivit om Hammarbys jakt på mittbackar, och att Trelleborgs Rasmus Bengtsson, Gefles Anders Wikström och Fredrikstads Patrik Gerrbrand är tre måltavlor.

Källa http://www.fotbollsexpressen.se/Allsvenskan/1.1367127/sleyman-flyttar-utomlands

Inga kommentarer: